Projekt Můj koníček

Ve třetí třídě v rámci slohové výchovy probíhá projekt “ Můj koníček”, kdy žáci prezentují, do jakého zájmového kroužku dochází. Povídají si a názorně předvádějí, jak mimoškolní výuka záliby probíhá. Projev žáků je samostatný. Paní učitelka pouze pozoruje, jen v případě nutnosti či dotazu vstupuje do prezentace žáka. Spolužáci kladou různé dotazy a otázky, jsou také součástí názorných ukázek. Zatím nám představili svoji zálibu Helenka Fajmonová – kondiční gymnastika, Honzík Protivínský- fotbal, Kamilka Turecká- taneční kroužek, Petřík Vaibar- judo. Helenka dojíždí dvakrát týdně na trénink kondiční gymnastiky do Znojma. Na trénincích využívají různých cvičebních pomůcek jako jsou kladina, kruhy, žíněnky, bradla. Helenka se učí koordinaci, přesnosti, pozornosti. Posiluje svaly celého těla. Kroužek jí dodává energii, motivuje ji ke stále lepším sportovním výkonům, přináší jí radost. Honzík hraje fotbal za obec Šanov. Nosí dres s číslem 9 a během zápasů se mu povedlo několikrát vystřelit gól. Názorně spolužákům ukázal část tréninku, na který pravidelně dochází. Žáci si například vyzkoušeli, jak se “hlavičkuje”. Honzík se nevěnuje fotbalu jen na trénincích či zápasech, Honzík fotbalem žije. Má také široký rozhled o známých fotbalistech a fotbalových klubech. Kamilka dojíždí na taneční kroužek do Hrušovan nad Jevišovkou. Ukázala nám sestavu na představení Aladin, které ji v dohledné době čeká. Kromě pestré škály tanečních prvků nás seznámila i s prvky baletními, s nimiž se také během hodin tance seznamuje. Kamilka netančí pouze tělem, především tančí celým svým srdcem. Petřík dojíždí na kroužek juda do Brna – Židlochovic. Ukázal nám své kimono a vysvětlil nám, jaké jsou jednotlivé úrovně dovedností techniky juda a jejich páskování. Petřík na dobrovolnících předvedl pár úchopů a chvatů s ohledem na bezpečnost. Při výkladu působil sebevědomě, vzbuzoval dojem, že ví, o čem mluví. Jeho výklad spolužáky zaujal, stejně jako jeho osobitý projev, za který by se nemusel stydět ani řečník nebo zkušený učitel. Ostatní žáci nás se svými zálibami postupně také seznámí a my se na jejich výklad prozatím budeme těšit.

D. Šebelová, učitelka